Pages

Thursday, May 18, 2023

Diaz Point Lighthouse

Example

Built in 1915, the red and white horizontally-banded Diaz Point Lighthouse. It stands 174′ (53m) above sea level. It is one of only three active lighthouses in Lüderitz, Namibia.

Nearby is a the actual point where Portuguese explorer and navigator, Bartolomeu Dias, landed on July 25, 1488, St. James Day. The cross sits high on a headland. As was the Portuguese custom, Dias erected a padrão, a large stone cross inscribed with Portugal’s coat of arms, claiming the land for Portugal and dedicated to São Tiago. (Source:https://www.pixeoapp.com/photo-spots/africa/namibia/diaz-point-lighthouse/).

Được xây dựng vào năm 1915, ngọn hải đăng Diaz Point được sơn với dải đỏ và trắng nằm ngang. Hải đăng này nằm ở độ cao 174′ (53m) trên mực nước biển. Đây là một trong ba ngọn hải đăng còn hoạt động ở Lüderitz, Namibia.

Không xa là một địa điểm nơi nhà thám hiểm kiêm hàng hải Bồ Đào Nha, Bartolomeu Dias, đã đến vào ngày 25 tháng 7 năm 1488, Ngày Thánh James. Cây thánh giá được dựng trên một mũi đất cao. Theo phong tục của người Bồ Đào Nha, Dias đã dựng lên một padrão, một cây thánh giá lớn bằng đá có khắc quốc huy của Bồ Đào Nha, đánh dấu vùng đất thuộc về Bồ Đào Nha và dành riêng cho São Tiago.

No comments:

Post a Comment