Pages

Monday, May 1, 2023

Konso Village, Ethiopia

Example

Konso is a town in south-western Ethiopia. The town and the surrounding villages are listed in 2011's UNESCO World Heritage List as a cultural landscape for its unique cultural traditions and importance for the Konso people.

The Konso Cultural Landscape is characterized by extensive dry stone terraces bearing witness to the persistent struggle of the hard, dry and rocky environment. The terraces are the main features of the Konso landscape and the hills are contoured with the dry stone walls up to 5 meters in height. (Source: UNESCO)

Konso là một thị trấn ở phía Tây Nam Ethiopia. Thị trấn này và các làng xung quanh được liệt kê trong Danh Sách Di Sản Quốc Tế của UNESCO năm 2011 như một phong cảnh với truyền thống văn hóa độc đáo và quan trọng cho người Konso.

Cảnh quan văn hóa Konso được đặc trưng bởi các ruộng bậc thang bằng đá khô rộng lớn để chống đỡ lại môi trường khắc nghiệt, khô cằn và đá sỏi. Ruộng bậc thang là đặc điểm chính của Konso cùng những ngọn đồi được bao quanh bởi những bức tường đá cao đến 5 mét.

No comments:

Post a Comment